En liten milstolpe i tid

Försöker känna mig glad över att jag nåt en liten milstolpe, en första månad med nytt korsband och evighets-rehab. Jäj! Men jag börjar även tröttna rätt ordentligt. Inte så att jag slutar göra min träning, nejdå, ingen risk. Men jag har svårt att hålla humöret uppe. 4 veckor av ganska mycket hemmavistelse, stillasittande och att behöva tacka nej till saker börjar sätta sig lite på hjärnan.

Och livet i övrigt är inte superpeppigt. Jobbet är bra. Träningen går bra. Men resten, allt det där andra, inte lika härligt. Men det stämmer väl ganska bra med hur det brukar kännas på våren för min del. Jag är en av dem som ofta finner mig själv glida in i någon sorts vår-depp. All sol o lyckliga människor blir liksom lite för mycket, lite påfrestande när man själv inte är där. Jag älskar solen och njuter av den och känner att den värmer upp min frusna själ o allt det där, men ja… just nu hatar jag lyckliga par lite grann helt enkelt. Och så får det väl vara ett tag.

Ensamhet är svårare vissa perioder än andra. Jag tror rätt mycket på att det är i kemin i kroppen som spökar med mig, det går lite upp o ner över månaden, som det ju kan göra i den kvinnliga kroppen. Bara för att jävlas och det är en fight som känns rätt orättvis. Mina negativa tankespiraler i hjärnan kan spinna loss lite lättare och jag behöver komma ur det. Oftast behöver jag bryta mönstret genom att umgås med andra, få in andra intryck i hjärnan, få annat att tänka på. Man ska man bara orka ta sig ut ur bubblan.

Men jag är lättad över att första månaden med nytt knä är avklarad. Den har känts oändligt lång vissa dagar. Men tiden gå ju ändå liksom… Om ett par månader till kommer allting kännas bättre. Tänk om 4 månader till kanske jag rent av tränar lite crossfit igen :D

Jag måste bara ta mig dit.

 

Taggad , ,

Kommentera

